James Leg
01. novembar 2013.

03. novembar 2013.

Malo toga sam znao o liku i delu John Wesley Myersa aka James Legu, no najava koncerta i hvalospevi koji su pratili njegove nastupe u regionu su me naveli da se nešto pre 22h, prošlog petka nađem u Gun Club-u.

Bend je taman završio tonsku probu i bubnjar Andy Jody je izašao napolje da se malo rashladi. Duvao je pomalo neprijatan vetrić. Klimnuo mi je glavom, mada tada nisam znao ko je, ali sam učtivo odgovorio na pozdrav. Moj propust!
James Leg ne bi prošao nezapažen, onako visok, mišićav, prepun tetovaža i sa dugom kosom koju sam oduvek želeo da imam.

Polako su pristizali posetioci a među njima i veliki broj mojih poznanika i prijatelja. Neki od njih samo su meni znani ali bilo je tu i poznatih gradskih faca, muzičara, kritičara itd. Na šanku, blizu miks pulta prodavali su se diskografski radovi James Lega, četiri diska (koji su ubrzo planuli!) i tri majice. Ne čudi me, jer je oduševio sve u poprilično popunjenom prostoru kluba Gun.

Sa blagim zakašnjenjem od 15 minuta James Leg i Andy Jody su nemilosrdno razvaljivali blues, funk, rock, gospel i slične im žanrove. Nije bilo stajanja, tek je posle 75 minuta non stop sviranja došao kratki predah a onda dva bisa koja su oduševila publiku.

Visoki James je sav u crnom mlatio kosom i pevao kao Tom Waits, onako hrapavo ali sa puno energije. Andy Jody, koji je izgleda kao mladi hipi, je bez prestanka svirao bubnjeve ne obazirući se na jednu okrnjenu činelu. James se ubrzo svukao do pojasa i pokazao nam sve svoje (vidljive) tetovaže i razgalio ženski deo publike. Moram ipak da priznam da je publika bila nešto zrelija pa nisu letele gaćice i brushalteri prema demonu za orguljama.

On, sav izdužen, bio je u samo njemu znanom transu kao odraz nekog unutrašnjeg ognja u kome sve gori. Između ostalog svirao je i "Fire and Brimstone", "Drinking Too Much", "Oh Sinner Man" (obrada pesme Nine Simone) i svaki žanr činio svojim. Znoj je curio sa njegovog tela, a on se nije predavao, zgrabivši publiku nije je ni u jednom trenu puštao da predahne. Čak i u nekim sporijim stvarima Jamesovi prsti proizvodili su uzbudljive i moćne tonove koje samo orgulje mogu da pruže. Ponekad su zvuci koje je stvarao na svojim klavijaturama bili slični crkvenim orguljama, ponekad je to bio pravi blues a ponekad su note zvučale kao da su odsvirane na distorziranoj električnoj gitari. Dakle kompletan šou!

Pušeći cigarete i otresajući pepeo u pepeljaru u obliku mrtvačke glave, James je "besneo" jos dvadesetak minuta završivši nastup izvođenjem "Jumping Jack Flash" Rolling Stonesa, prošaran sa "Search and Destroy" grupe The Stooges. To je bilo toliko moćno, da su ljudi tražili još ali i ovo što smo dobili bilo je izuzetno i sasvim dovoljno. Što reče moj prijatelj Mićun, to su pravi profesionalci, sa velikom kilometražom, znaju da vode i iznesu koncert do vrhunca.

Dakle, kapa dole Jamesu Legu i Andyju Jodyju. Momci, bili ste nenadmašni!
Nadam se ponovnom susretu, i oni i mi smo to u potpunosti zaslužili.

foto & Video - nebojša mićković